14 Mayıs 2010 Cuma

fesleğenli makarna ve çam fıstıklı maş piyazı

fesleğenli makarna ve çam fıstıklı maş piyazı

Bu ayın sofra dergisinde maş fasulye ile yapılan piyazı görünce ve evde olunca yapmaya karar verdim.Yanına fesleğenli makarnanın yakışacağını düşündüm ve istediğim gibi iyi bir ikili oldu.


Çam fıstıklı Maş Piyazı

Malzemeler:
1/2 su bardağı çam fıstığı
2 su bardağı maş fasulyesi
2 adet kırmızı biber (evde yoktu ben de domates kullandım)
2 adet sivri biber
1 demet maydanoz
1/2 demet taze soğan
1/2 demet taze sarmısak
1 kahve fincanı nar ekşisi
tarifte yoktu ama ben zeytinyağı da ekledim
ve tuz

Üzeri için:
1 çay bardağı çam fıstığı
1 adet nar

Yapılışı:
  Çam fıstığını teflon tavada kavurun.Ayrı bir yerde haşlanmış maş fasulyesi,doğranış kırmızı biber,sivri biber,maydanoz,soğan,sarmısak,nar ekşisi,çam fıstığı,tuzu ve zeytin yağını karıştırıp harmanlayın.Servis tabağına alıp üzerine çam fıstığı ve nar serpiştirerek servis yapın.
  Maş fasulyeyi Cenk'in tarifinde anlattığı gibi 2 defada haşladım.Bir gece önceden ıslatmamışsanız 25-30 dk haşlanması yetiyor.


047piyazvemakarna


Fesleğenli malarna için dilediğiniz makarnayı bol suda haşlayın.Ayrı bir tavada rendelenmiş 3-4 adet olgun domatesi ve ezilmiş bir diş sarmısağı pişirin.Tuzunu ekleyip 1 tatlı kaşığı kadar kuru fesleğen varsa 3-4 dal taze fesleğeni ekleyip makarnalarla karıştırın ve servis tabağına alın.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder