7 Mayıs 2010 Cuma

1. Malatya Yöresel Yemek Yarışması



dün Malatya valiliği tarafından çıkarılacak kitapta yer alacak yemekleri belirlemek amacıyla düzenlenen yarışmadaydım.Yarışmaya 3 yıl önce katıldığım ve 3. olan etli ayva yaprak sarması ve maş çorbası ile katıldım.

3 yıl önce düzenlenen yarışmada 1. olan kaburga dolmasını yapan yasemin hanımla o zaman görüşememiştik,tanışmamız düne kısmetmiş.Yemekleri sunum için masaya bıraktıktan sonra gidip yanına oturmuş olmamla sohbete başladık ve tanışmış olduk.Kaburga dolmasını bu sefer tadabildim ve çok güzeldi.

Etli Ayva yaprak Sarmasının tarifi için bu linke bakabilirsiniz :

http://www.flickr.com/photos/zencefil/504715044

Maş Çorbasını yapımı çok kolay ve bir o kadar lezzetli



malatya valiliğinin sitesinde yer alan tariften biraz farklı yaptım.

Malzemeler:
1 su bardağı gendime (Dövme)
1 /2 su bardağı maş
1/2 su bardağı kara nohut
1 baş soğan
2 yemek kaşığı tereyağı 2 yemek kaşığı salça Biraz tuz

Yapılışı:
Bir tencerede küp şeklinde doğranmış soğan yağla birlikte pempeleştirilir. Salçası konur, 1-2 kez yağla çevrilir. Suyu ilâve edilir. Akşamdan ıslatılmış maş, gendime nohut ilâve edi lir. Tuz atılır. İyice pişirilir. Sıcak olarak servise alınır.

Ben maş fasulyeyi ayrı bir tencerede 10 dk kadar haşlayıp sonradan ilave ettim ve üzerine nane yağ gezdirdim.

2 yorum:

  1. Hemşerim seninle gurur duyuyorum :)) şahanesin vallahi... enfes olmuştur eminim..
    ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim,güzel olmuştu ama derece alamadı bu defa :)

    YanıtlaSil