7 Mayıs 2012 Pazartesi

Limonlu Kareler



 Tarif dünyanın en güzel kurabiyeleri kitabından ilk denemem,yabancı kaynaklı kitaplarda ki tarifler damak tadımıza pek uymayabiliyor.Kitaptan bir çok tarif denenebilir,yine de Türk yazarların yemek kitaplarını tercih edin diye küçük bir hatırlatmayla tarife geçmek istiyorum.

Malzemeler:
Hamuru:
225 gram/2 su bardağı un
50 gram/yarım su bardağı  pudra şekeri
Bir tutam tuz
175 gram-3/4 su bardağı oda sıcaklığında tereyağı
(hamur un kokmasın diye vanilya da ekledim)

Limonlu kat için:

450 gram/2 + 1/4 su bardağı pudra şekeri (ben 220 gram kullandım)
25 gram/ 3/4 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı rendelenmiş limon kabuğu
50 ml/ 3/4 su bardağı  limon suyu
1 yumurta

Üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı:

  Unu,pudra şekerini ve tuzu bir kaba eleyin.Tere yağını karşım ekmek kırıntısı gibi olana kadar ovun.1 tatlı kaşığı su ekleyerek karşımı fazla olmamak şartıyla yoğurun ve 33x23 cm boyutlarında bir tepsiye yayın.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk pişirin ve biraz soğumaya bırakın.

  Yumurta,pudra şekeri,unu,kabartma tozunu ve limon kabuğu ile suyunu bir kasede pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpın.bu karışımı pişen hamurun üzerine dökün ve 25 dk kadar daha pişirin.Fırından alıp soğuttuktan sonra üzerini pudra şekeri ile süsleyin ve karelere bölün.


3 yorum:

  1. Bu tarifi bende çok beğenmiştim kitapta gerçekten ilginç denenmesi gereken tarifler var. Elinize sağlık İzmirden sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bende çevirilerinin çok düzgün yapılmadığını düşünüyorum ;) ama senin gibi bir üstadtan kaçmaz tabii;) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Miskokulu Lezzetler kitaptan denediğim ilk tarif olunca değişiklik yapmadım.tarifi damak tadımıza çevirebiliriz.altlık hamuru çok güzel oldu,üst kısmı üzerinde çalışmam lazım :)
    Malatya'dan selam ve sevgiler

    Pelin hanım çok haklısınız,yemek kitabı alacağım zaman çok fazla araştırıyorum.bazı tariflerde yer alan malzemeye ulaşmamız her zaman mümkün olmayabiliyor.merak ve araştırma ile yabancı siteler ve kitaplardan denediğim bir çok tarif güzel oldu :))
    selam ve sevgiler

    YanıtlaSil