12 Kasım 2010 Cuma

Akşam yemeği

 
Bugünün akşam yemeği için yaptığım yemeğin adı henüz konmadı.yemeği yaparken aklıma ayva eklemekte geldi,iyi ki eklemişim, tadanlar çok beğendi.Yemekleri yapıp sofrayı hazırlamaya başlayacağım sırada karşı komşumuz mercimekli köfte yaptığını söyledi ve beni davet etti yemekleri alıp gittim ve bu güzel sofradaki yemekleri beraber tatmış olduk.

Yine ilk defa  turşu yaptım.Kırmızı pancar turşusu en beğenilen turşu oldu,biberler çok acı olmadığı için ilk kavanoz hemen bitti.
 

 İyi bir turşu yapmanın püf noktası kullanıdığınız tuza bağlıymış,bunu bir kaç aydan beri kullandığım kemah tuzuna borçluyum.Artık yemeklerde de rafine tuz yerine kemah tuzu kullanıyorum.

Mercimekli kabak yemeğini mercimekli pazı yemeği gibi pişirdim,sadece salça eklemedim ve yarım ayvayı küçük küçük doğrayıp ilave ettim ve bu yemek kadar sulu pişirmedim.


yayla çorbasını sevmeyen yoktur sanırım :)


 Domates fiyatları alıp başını gitmeden ve sera domatesler pazara gelmeden önce alıp yaptığım enfes bir sos,internetten bulduğum tarife göre yaptım.Tarifi aldığım linkte kavanozlara paylaştırıldıktan sonra konserve işlemi yapılıyordu.Bu kısmı yapmadan sos henüz sıcakken kavanozlara koyup kapağını kapatıp ters çevirdim ve soğuyana kadar beklettim.Bu şekilde de soslar uzun süre bozulmuyor.
 tarife ulaşmak için : lütenitsa




Mercimekli köftenin tarifi burada
 Etrafında sevdiklerinizin olduğu güzel sofralarda buluşmayı ve çok güzel bir hafta sonu geçirmenizi dilerim

2 yorum:

  1. merhabalaar:)
    ne hoşş ne cici bir sayfa böyle:)
    bayıldım tariflerinize...
    seve seve izleyiciniz oldum hemen...
    bende sizi bekliyorum nacizane sayfama..
    gönül dolsu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  2. Size de merhaba Ayşegül hanım,güzel düşünceleriniz için teşekkürler
    benden de sevgiler

    YanıtlaSil