18 Ağustos 2010 Çarşamba

Yarmacalı Pilav



   Hem lezzetli hem de sağlıklı bir yemek,yarmaca dediğimiz şey nohutun ikiye bölünmüş hali ama bilinen nohutlardan daha ufak boyutta.Pilavı pişirdiğimde daha önceleri içine tel şehriye eklemiyordum,gittiğim yerde tel şehriyeli yapılmıştı ve hoşuma gitmişti,iftar için pişirdiğimi de bu şekilde yaptım.Tarifi yine Malatya valiliğinin sitesinde yazıldığı şekilde aktarıyorum.Tel şehriyeyi biraz kavurup içerisine bulgurunu ekleyip bir iki kere çevirdikten sonra haşlanmış olan yarmacayı ve suyunu ekledim ve pilavı pişirdim.İki usülde de lezzetli bir yemek ortaya çıkacaktır.Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin diyorum.

Malzemeler:

1su bardağı yarmaca (nohudun ikiye bölünmüşü)
2 su bardağı nohut
4 kaşık tereyağı
Tuz





Yapılışı:
 Yarmaca ayıklanır,yıkanır.6-7 bardak su ile ates üzerine konur,yarmacalar pişinceye kadar haşlanır.İçerisinde 4-4,5 bardak su kalınca tuz atılır (bu miktarda su yoksa ilave edilerek sağlanır.) Bulgur salınır kısık ateşte suyunu çekip göz göz olunca ateşten alınır.Kızgın tereyağı üzerine gezdirilir kapak ve tencere arasına temiz bir peçete konarak demlendirilir. Sıcak olarak servis yapılır.
  










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder