21 Ağustos 2010 Cumartesi

Yeşil Mercimekli Pilav, Erişteli Bamya Çorbası,Baharatlı Kayısı Şerbeti,Ramazan Pidesi

Yeşil mercimek pilavı son anda ortaya çıkmış bir yemek oldu.sade bir pilav düşünürken haşladığım mercimekleri eklemenin iyi fikir olacağını düşündüm.İftar davetine gidince tadına bakamadım,tadanlar beğendiklerini söylediler.

Malzemeler:
1 çay bardağı haşlanmış yeşil mercimek 
1 su bardağı pirinç
bir küçük kuru soğan
1 tatlı kaşığı köri
1 yemek kaşığı sıvıyağ,1 yemek kaşığı tereyağ
tuz


Yapılışı:
  Soğanlar yemeklik doğranır,sıvı yağda pembeleştirilir.Köriyi ve pirinci ekleyip bir kaç dakika kavurun.Haşlanmış mercimeği ekleyin ve üzerine 1,5 su bardağı su ekleyin (pirinçleri önceden sıcak suda beklettiyseniz bu ölçüyü kullanın),tuzunu da ilave edip kısık ateşte pişirin ve demlendirin.

Erişteli Bamya Çorbası


Malzemeler:

250 gr bamya
1 çay bardağı erişte
1 orta boy kuru soğan
1 kırmızı dolmalık biber,2-3 çarliston biber
4-5 domates (rendelenmiş)
1 yemek kaşığı un
5 su bardağı su 
1 limon
tuz,tereyağ,nane

Yapılışı:
 Kuru soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda pembeleştirin.Biberleri doğrayıp ekleyin.Rendelenmiş domatesi,unu ve bamyayı ekleyin bir kaç kez çevirin, üzerine suyunu koyun,tuzunu da ilave edip 20 dakika kadar pişirin.Erişteyi ekleyip bir 20 dakika daha pişirin.Küçük bir tavada tereyağını kızdırın ve naneyi ekleyin.Çorbanın pişmesine yakın limon suyunu ekleyin ocaktan alıp nane yağı üzerine gezdirin ve servis yapın.

Baharatlı Kayısı Şerbeti


Bu şerbeti geçen sene yayınladığım şerbet gibi de yapabilirsiniz.Sulandırma kısmında değişiklik yaptım.500 ml suya damak tadınıza uyacak şekilde çubuk tarçın,zencefil,kakule,muskat gibi baharatlar ekleyip 5 dakika kaynatın ve içine bir miktar bal ekleyin soğuyunca kayısı konsantresi ile sulandırın,dolapta soğutup servis yapın.

Ramazan Pidesi


Bu Ramazan'da da ekmekler ev yapımı, geçen sene yaptığım gibi hazırlıyorum.Arada bir bazı değişiklikler yapıyorum.Bu ekmeğe hamuru hazırlarken bir kaşık ruşeym ekledim ve üzerine sürdüğüm yoğurda bir yumurta sarısı ekledim.

Ruşeymi merak edenler buradan bilgi edinebilir

Herkese Hayırlı Ramazanlar,bereketli sofralar diliyorum



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder